Carmen Hurtado Perez

2016 Exhibitions:

-Oltre paper collage fanzine. Nº0. First publication.Selected with other 56 collage artist.
-Real Cercle Artistic Barcelona. Carrer del Arc. Serie Libertatis. ( Bienal de miradas de mujeres 2016). Exhibition and curator.
-Acathi. Awards of the diversity. Barcelona
-Espai Francesca Bonnemaison. Dones diverses.
-Disturbing distribution. Performance in Catalunya square. Acción: Avenida de la luz.
-Ladyfest Barcelona. Mitja subversiva. Yo no soy tu abuela. Collective exhibition.
-Poellage. Galeria Inusual Project. Exhibition and curator. ( Rayos y Centellas)
-Macba. La fanzinoteca. Collective publication MINCA. Anarchic.

Multidisciplinary artist. The object of art is an equal balance between the research on the subject and the creation of the craft. Images and documents are recycled and reutilized in order to build creativity in form of prints, collage, sculpture and installation. In this way forgotten projects can be recovered, valorised and broaden. Conceptual ideas are at the foundation of the work by using archetypes, symbols, metaphors and mythological figures.

I want to visualize the conflicts of power and identity that soaked our society. I want to show the divergence of ideas and the heterogeneity of our world.

Ours is a disciplinary and ordered society in which an invisible and diffuse network of power controls our lifestyle, our routine, our thoughts and even our own experiences and perceptions of certain objects or events. We are an individuals-mass society, ordered and constrained, in which we believe to choose freely but we are manipulate by prejudices. We are judges and slaves of our own ordinary routine at the same time.

Source: Foucault.

In projects such as Libertatis (2016) or Amort (2015) we question about the metaphysic ideas of freedom and love. Opposite as the love and the death in Amort and the limitation of the freedom in Libertatis.
IN Omphalos (2014), Not be (2014), Habeus Corpus (2014) the distinction between female-male, the human body as a map of re-thinking the gender identity within the individual.
The search of the place or the integration within the society, it is shown in El no lugar (2013), En el laberinto (2011) and projects as the staircase (2013). Or the illusion of the reality in Real or Unreal (2011)

Artista multidisciplinar. La investigación es paralela a la creación de la obra. Rehusar imágenes, recuperar obras o proyectos para crear nueva obra o ampliar proyectos ya existentes. Los medios son variados desde la pintura, fotografia, collage, instalación, escultura, libro de artista...

La obra esta basada en el arte conceptual, usando arquetipos, símbolos, metáforas y figuras mitológicas.

Muestra un interés por visibilizar los conflictos de poder de una sociedad de control. Reivindicando la diversidad de ideas y la heterogeneidad de nuestra mundo.

La nuestra es una sociedad disciplinaria en la que una red invisible y difusa de poder que lo atraviesa todo produce y reproduce nuestros hábitos , nuestras costumbres, nuestros pensamientos, las experiencias y percepciones que tenemos de determinados objetos y, regula nuestras conductas. Somos individuos-masa, normalizados, que creemos elegir pero estamos influenciados por prejuicios, somos jueces y esclavos de la normalidad a la misma vez.
Fuente: Foucault

En proyectos como Libertatis (2016) o Amort (2015) nos pregunta sobre las ideas metafísicas de la libertad y del amor. Opuestos como el amor y la muerte en Amort y los limites de la libertad en Libertatis.
Omphalos (2014), Ser o no ser (2014), Habeus Corpus (2014) la distinción entre lo femenino-masculino, el cuerpo como mapa replanteando la identidad del genero del individuo.
La búsqueda del lugar o de la integración en la sociedad, se plantean en El no lugar (2013) , En el laberinto ( 2011) y proyectos como Las escalera ( 2013).
O el espejismo de la realidad en Real o Unreal (2011)